Friday 10 January 2020

hello followers and friends.

dit wordt dus mijn eerste update, na vier dagen even een rustdag in gelast.
Eketahuna heet het hier. De gemeente heeft een camping geopend om meer mensen in het dorp vast te houden. voor 8 dollar per nacht heb je een plekje ,warme douche en keuken tot je beschikking waar krijg je dat nog, top spot. Daphne heeft me met fiets en al naar Picton gebracht. dus weer niet de takaka hill gefietst. na een prachtige boot reis van Picton naar wellington, in de volks mond ook wel wellie genoemd. kwam ik aan om 13.30. met een hele sterke wind. maar je gelooft het of niet, hij stond precies in de goede richting. naar Lower-hut, en Upper-hut werd letterlijk wellie uitgeblazen.

eerste nacht in mijn Hilton even wennen, op de harde grond maar was de volgende ochtend weer helemaal fris en vrolijk. op naar Masterton,via een train cycle route door een natuur reservaat. prachtige allen voor fietsers en wandelaar. 20 km voor Masterton. in gray-town camping beland. top- spot. kiwistyle. geen top 10 hollyday camp. klein en vriendelijk en goedkoop.
swing bridge on te train cycle trail
ik had het de dag daarop wel even gehad. na 21 km kwam er een man met een race fiets naast me fietsen waar ik naar toe ging, heel verhaal op de fiets of ik niet mee wilde dan kon ik bij hem thuis overnachten,  top idee, willie en mijn vrouw zijn ook fietsers leuke avond gehad. wat een gastvrijheid.















via een cycle route via Bideford, Alfredton, vijf behoorlijke hills vond ik het wel even genoeg na 200 km in vierdagen in Eketahuna. voor de fietsers onderons via fietsroutes kun je geweldig rustig fietsen hier.

please for the English speaking fiends and followers  please use the translate button on te top and gif any comment on the text if it is not readable thanks

No comments:

Post a Comment