Tuesday 4 February 2020

Hello friends, familie and followers,

Het laatste stukje New Zealand ging van Waihi-beach naar Waihi, Thames, Coromandel-town en dan bij boot via Waiheke-island naar Auckland haven.
De twee voorgaande dagen waren lange dagen geweest en warm, over de 30 graden, dus een terugslag zat er even in. Ik heb op 22 Januari precies 10 km gefietst, ben toen opzoek gegaan naar een motel met een zacht bed en een hele goede airconditioning, was aardig verbrand in mijn gezicht, kon geen zon meer zien. Dus op mijn verjaardag de 23ste zat ik lekker in een gekoelde kamer met de gordijnen dicht, Netflix te kijken. Wat een feest. en uit eten geweest bij de RSA, club voor oud strijders van WOI en WOII, allemaal boven de 65 kan ik alvast ff wennen, grapje.

Van Waihi loopt een fietspad helemaal naar Thames 65 km perfect, weg van de snelweg. Vlak bij Thames woont een vriend van vroeger Swami Mukti en Madura zijn partner, we hebben elkaar in geen zes jaar gezien, maar het toeval wil dat ik ergens langs de weg koffie ging dringen en zijn partner tegen het lijf liep die daar werkte. Dus twee dagen gelogeerd bij Mukti in de Coromandel. Thanks for that.

Het laatste stukje ging net zoals het begin bij de boot, twee uur varen, zz een aanrader, als je 65 ben in NZ krijg je ook een Gold-card. Met nogal wat voordelen, een van die voordelen is gratis openbaar vervoer door heel Auckland. Had een paar rustdagen voor ik naar ArgentiniĆ« vertrok dus kon op me gemak door Auckland reizen. Stond op de  West-Auckland Sun Club. Een natuur gebied van 12ha groot midden in een nieuwbouw wijk. Was er eerder geweest, compleet met sauna, zwembad, en alle andere camping faciliteiten. Voor nog geen 16 dollar per nacht. Wie maakt je wat.

De afgelopen weken gebeurde het elke keer als ik ergens kampeerde dat er een vogel heel dicht bij mijn tent kwam, alle soorten, maar de laatste spande de kroon, die kwam aanvliegen lande op mijn zadel vervolgens wipte hij in een soort inspectie over de hele fiets. En niet even maar wel 10 minuten lang zat hij er op een meter bij vandaan. Het was een hele jonge duif, zeker mijn moeder die even langs kwam om te controleren of de fiets helemaal in orde was voor de grote sprong.



 
Goed het was zover 2 februari 20.00 uur ging het vliegtuig, ik was om 7 uur s'morgens al aan het pakken. Moest nog een stukje fietsen naar het vliegveld en daar alles opnieuw in pakken, fiets in een kartonnen doos en de rest is een tas. Beetje passen en meten lukte het binnen twee uur alles er in te proppen. inchecken, wachten en dan de plane in. Stan ik bij mijn stoel zit er iemand in, druk gebaren in het Spaans, dat zij alle drie de stoelen had gereserveerd, bleek een dubbel boeking, maar een steward van Air-New Zealand regelde voor mij iets nieuws, kreeg een hele rij van drie stoelen  toen voor mijzelf, over geluk gesproken kon languit slapen, de vlucht duurde bijna 12 uur, en ik kwam prima uitgerust aan.



Buenos Aires s'middags 16.00 uur nog warmer dan NZ, moest nog ff een hotel regelen en een taxi naar de stad. De taxi chauffeur was er een met een missie links en rechts in halen op de tolwegen 140 km per uur rijden en in de stad zig-zaggend op zijn doel af. Zo we zijn in een ander wereld deel geland. En hele verhalen in het Spaans, dat gaat nog leuk worden, zeker als ik op de fiets zit. De volgende dag een wegenkaart gekocht voor als mijn phone uitvalt, een nieuwe simcard, en de lucht en mentaliteit van de Argentijnen op gesnoven, ik denk dat het hem gaat worden. Ik heb me kwa route niets voor bereid, en zag vandaag pas voor het eerst dat Paraguay ook een optie is om door heen te fietsen

Ga morgen ochtend die richting maar op en zie wat de dag zal brengen, zullen maar vroeg gaan fietsen want het is vanavond om 18.00 uur nog 30 graden.


No comments:

Post a Comment